Narrow your search

Library

KDG (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KBR (2)

Thomas More Kempen (2)

UAntwerpen (2)

VUB (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2021 (1)

2016 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Prijs je rijk : een praktisch handboek over bewust prijsbeleid
Author:
ISBN: 9789462926653 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Nochtans zou het logischer zijn om bij de prijszetting uit te gaan van de waarde van het product, gezien door de ogen van de potentiële klant. Het is een manier van denken, waaraan een sterker omzet- en/of winstdoel ten grondslag ligt. Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijszetting. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.Negentig procent van de consumenten beweert dat de prijs één van de belangrijkste elementen is bij een aankoopbeslissing. Nochtans tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die aan een aankoop voorafgaat, effectief rekening houden met de verkoopprijs. De kwaliteit van het product en de dienstverlening voor en na verkoop vinden ze een stuk belangrijker. En natuurlijk beïnvloeden ook reclame en verpakking het koopgedrag, al wordt die beslissing vaak in amper 2 tot 3 seconden genomen. Een verpakking die in het oog springt, kan potentiële klanten makkelijker verleiden. Wie dan de prijs ziet of hoort, legt onbewust een link met de activiteit die daarmee gepaard gaat, namelijk betalen. En dat is nu juist wat mensen - op enkele uitzonderingen na - niet graag doen... Bron : http://www.acco.be


Book
Marketing : de essentie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043033954 Year: 2016 Publisher: Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.


Book
Economie vandaag 2021
Authors: ---
ISBN: 9789401477994 Year: 2021 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Economie vandaag is een complete en overzichtelijke inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen theorie en actualiteit en is een aantrekkelijk instrument om inzicht te verwerven in de verschillende facetten van het economische leven.Elk boek geeft bovendien toegang tot het online leerplatform economievandaag.be.Via dynamische figuren en digitale begeleiding bij de zelftoetsen en opgaven kan je als student de leerstof inoefenen en beter begrijpen. Daardoor leent Economie vandaag zich uitstekend tot zelfstudie.https://www.academiapress.be/nl/economie-vandaag-2021

Listing 1 - 3 of 3
Sort by